Pozycjonowanie w mapach Google

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia szczękowa Toruń
Wrzesień 2, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna energooszczędne
Wrzesień 15, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są świetnym narzędziem pomagającym zaistnieć na rynku lokalnym. Poprzez mapy Google zyskujemy dojście do lokalizacji firm z wielu branży. W ten sposób użytkownik może z łatwością wyszukać sklep pełen interesujących produktów albo usług. Żeby pokazać się pośród firm w konkretnej lokalizacji jedyne, co trzeba zrobić, to założyć własną wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Pośród wszystkich dostępnych usług Google należy znaleźć usługę Google Moja Firma oraz postępując zgodnie z instrukcjami założyć profil. Każdy kolejny etap przybliża nas do posiadania kompletnej wizytówki. Wystarczy wypełnić takie dane jak nazwa działalności czy jej położenie oraz kontakt, a następnie je zatwierdzić. Uzupełniona o bazowe informacje wizytówka jest opracowana do użytku. Warto jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje na które jest miejsce w poszczególnych zakładkach. Końcowym krokiem jest weryfikacja, żeby wizytówka została całkowicie aktywna. Mając przygotowaną wizytówkę dobrze pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby była widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google ma wpływ sporo różnych czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma lokalizacja względem użytkownika. Poszukując sklepu lub usługi z reguły kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca zamieszkania, ze względu na to wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na rynku lokalnym. Im bliżej znajdujemy się potencjalnego klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik wyszukiwania. Obok tego istotna jest trafność oraz rozpoznawalność pod względem słowa kluczowego. Jeżeli firma jest pozycjonowana pod danym słowem kluczowym albo umieszczona na jej witrynie treść zgadza się z wyszukiwaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka znajdzie się wysoko. Funkcje znajdujące się w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, które mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Podstawowe dane jak nazwa, adres i telefon  lepiej uzupełnić o inne równie przydatne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki da się wpisać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron internetowych). Oprócz tego należy dołączyć kategorie oraz podkategorie, które wskażą Google oraz użytkownikom profil firmy, a więc jej zakres działań. Niezbędna jest także lokalizacja oraz obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeżeli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy lepiej dodać obszar działania, a więc szerzej np. miasto, województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie znaczące jest również zdobycie atrybutów. Są to atrybuty związane z tym jak działa firma. Na przykład wskazują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko znajduje się parking albo czy jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Minusem jest to atrybutów nie uzupełniamy sami, dlatego że wstawiane są one na podstawie dodanych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Same opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Znaczna część potencjalnych klientów wciąż wierzy opiniom Google, z tego względu lepiej się o nie postarać oraz co istotne, najlepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom zyskujemy większą szansę, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Dodaj usługi, produkty, unikalny opis oraz zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to idealne miejsce, by opisać najistotniejsze zalety firmy, jednocześnie stosując najlepsze słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pokazuje się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, z tego powodu należy skoncentrować się nad pierwszą częścią opisu. Ponadto dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google należy wymienić swoje usługi i produkty. Uzupełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także prawdopodobnie przyciągnie większą ilość potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje także wstawianie zdjęć i filmów. Multimedia opublikowane w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla użytkowników, ale także umożliwiają uzupełnienie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Częste dodawanie zdjęć pozytywnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Dodawaj wpisy

Za sprawą wpisów w wizytówkach Google zaproponować użytkownikom interesujących treści, które mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej strony albo wypróbowania usługi. Wpisy umożliwiają dodanie treści do 1500 znaków oraz przycisk, za pomocą którego możemy linkować do wybranej strony, np. podstrony z opisem usług albo innego miejsca. Wpis w wizytówce poza tym, że będzie dostępny przez długi czas (czas można ustawić nawet do roku), może stać się składową marketingu treści, w którym będziemy dostarczać klientom trochę przydatnej wiedzy z branży. Regularna publikacja będzie traktowana właściwie jak blogowe wpisy na stronie, z uwagi na co warto zastanowić się nad zastosowaniem takich wpisów.

Pozyskiwanie linków

Linki prowadzące wprost do wizytówki są dość istotnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozpatrzeć się za branżowymi lub lokalnymi katalogami, forami, portalami blogami i innymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można zostawić link odsyłający. Dobry profil linków wyśle Google sygnał, że warto pokazać wizytówkę na wyższej pozycji, dlatego że odsyłają do niej odmienne interesujące źródła. Linkowanie ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.