Jak otworzyć sklep internetowy – krótka analiza

Paintball laserowy a paintball klasyczny
Paintball laserowy – poczuj się jak w grze FPS
Styczeń 5, 2018
Okna i drzwi dla Twojego domu
Okna i drzwi do domu
Styczeń 11, 2018

Dzisiejsze dni to naturalny rozkwit idei konsumpcjonizmu. Ludzie kupują, nieprzerwanie rozglądają się za czymś nowym i chcą mieć więcej i więcej. Niewiele świadczy o tym, że ten trend się szybko odwróci. Nabywanie luksusowych artykułów to jedno, ale musimy także zapewnić sobie oprócz nich detergenty, pokarm – słowem to, co jest nam konieczne do egzystencji. Dużo osób nie zatrzymuje się zbytnio i przez to, nie ma nawet czasu pójść do sklepu. Receptą może stać się sklep internetowy – który może przynieść okazałe dochody.

Sklep internetowy – czemu się opłaca i jak go stworzyć?

Sami znamy pewnie dużo wzorcowych osób, praktycznie w ogóle nie planujących odpoczynku. Nabywają produkty hurtowo w supermarkecie dwa razy w miesiącu, żeby zaoszczędzić sobie nieustającego ruszania po kluczowe towary. Teraz przykładowe sieci idą jeszcze naprzód i oferują takowym dowóz produktów do domu.

Powyższa kwestia dotyczy zwłaszcza jednostek zalatanych, tkwiących w nieskończoność w biurze. Robi im się źle, gdy trzeba udać się na świąteczny shoping. To właśnie oni z ochotą czerpią garściami z korzyści jakie daje sklep internetowy i masowo nabywają niespodzianki dla rodziny. Tym samym – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, jak zdążyliśmy się przekonać – bardzo szeroką.

Wiemy zatem jaki pierwszoplanowy powód stworzenia e-sklepu, toteż w tej chwili należy zastanowić się jak nasz sklep ma się prezentować. Nie ma sensu porywać się z motyką na słońce. Jeśli sklep internetowy ma nam konkretne korzyści, w takiej sytuacji wychodzimy od tak zwanej analizy SWOT. Przeanalizowanie mocnych oraz gorszych stron, widoków i zagrożeń to totalna podstawa. Dotyczy to zarówno Waszego nowego sklepu, jak również otoczenia konkurencyjnego. Powinniśmy przeanalizować jakie parametry osiągają, gdzie możemy uzyskać nad nimi przewagę.

W tym momencie koniecznie będzie zdefiniowanie grupy , do której chcemy trafić. Wszystko zależy od naszych potrzeb. Otwarty przez Was sklep internetowy możemy skierować do Klienta niedzielnego, który znajdzie coś dla siebie wśród wielu kategorii towarów, ale także przykładowo przyciągać do sklepu internetowego przede wszystkim Panie, z powodu licznej oferty kosmetyków. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Rzetelnie sprawdźcie, czy środki pozwalają Ci na dotarcie do potencjalnych partnerów w całej Polsce. Może tak się zdarzyć, iż będzie musieli w pierwszej fazie ograniczyć się do konkretnego obszaru – np. miasta.

Trzeba mieć świadomość, iż założenie sklepu internetowego utożsamiamy z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:

  • W przypadku gdy dopiero otwierasz własną firmę, obligatoryjnie trzeba zewidencjonować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wygenerować REGON w Urzędzie Statystycznym, przypilnować formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Gdy wcześniej prowadziłeś biznes, musisz wyłącznie nanieść zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), poprzez dodanie zapisu o handlu w Internecie.

Kolejna istotna sprawa dotyczy produktów. Kiedy już ustalimy czy nastawiamy się na coś wyspecjalizowanego, z mniej popularnej działki, czy też towary powszechne, wyrabiane na szeroką skalę, skupiamy się na odpowiednim dobraniu dostawcy. Solidność, punktualność i wiarygodność, to musi być lista walorów, na jaką trzeba zwrócić uwagę. Rzecz jasna na końcu jednym z decydujących parametrów okaże się przełożenie jakości na koszta. Taniej nie oznacza zawsze lepiej i odwrotnie. Załatwiłeś dystrybutora? W tym momencie powinniśmy zatroszczyć się o opisy produktów. Co możemy dzięki temu zyskać?

Wchodzimy w tej chwili w sferę pozycjonowania. Opisy od producentów to stanowczo zbyt mało. Gdy chcemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, to wtedy musimy poświęcić czas na unikalne opisy – przejrzyste dla potencjalnych Nabywców, ale również zoptymalizowane pod SEO, aby wyszukiwarka taka jak Google nie miała wątpliwości co do jakości. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – nasza wyrocznia zakwalifikuje nas negatywnie i nie osiągniemy odpowiedniej lokaty w wynikach wyszukiwania. Możemy te opisy przygotować sami, ale lepiej jak zajmą się tym specjaliści od SEO.

Wiemy już jak zadbać o oryginalne opisy – pora na udostępnienie odpowiednich systemów płatności. Do popularnych zaliczamy:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Na pewno powinniśmy również zagwarantować Nabywcom możliwość płatności za pobraniem oraz z góry. Istotnym jest, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– szczególnie dobrym rozwiązaniem będzie tutaj szyfrowanie. Bezpieczeństwo transakcji z pewnoscią wpłynie pozytywnie na zaufanie Odbiorców.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Wizja jest, konkurencja została zadbana, mamy już biznes plan oraz właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Czas na krótkie omówienie kwestii technicznych.

Dobór oprogramowania nie potrwa pięć minut, gdyż może zdecydować o sukcesie sklepu. O tym, które należy wybrać warto zapytać specjalistę z tej dziedziny. Czasem wystarczy choćby darmowe oprogramowanie, ale w przypadku rozległej wizji lepiej przeznaczyć środki na full serwis, a nawet na indywidualne oprogramowanie.

Domena niekiedy jest dawana wraz z oprogramowaniem, zawsze tak to działa. Jeżeli tak nie jest – wtenczas musimy ją wykupić. Powinna być prosta, rzucająca się w oczy i łatwa do zapamiętania przez Klienta, aby mógł ją bez kłopotu przywołać w rozmowie z przyjacielem .

W dziedzinie hostingu najważniejszy będzie rozmiar serwera i dane dotyczące transferu – co naturalnie zależy od wielkości sklepu internetowego. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – mają one nam multum barier, co utrudni nam pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Komentarze są wyłączone.