Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma i wiele więcej

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – zwiększ swoje szanse w sieci
5 lipca, 2017
Banery LED - telebimy i ekrany na kazda okazje
Banery LED – podnieś prestiż
8 grudnia, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy

Pozycjonowanie lokalne, optymalizacja w Google Maps

Obecnie widać, że bez właściwego wypromowania strony internetowej, perspektywy na sukces naszego biznesu są relatywnie niewielkie. Szczęśliwie, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wykreowało złożony mechanizm, z którego pomocą dotrzemy do Odbiorców z sąsiedztwa. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Klientów z Twojej okolicy, konieczne jest odpowiednie wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie sporo składników, które opiszemy w tym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu wybranej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z węższego obszaru, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet wyznaczonej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie oszacować, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu duże miasto. Da się to bez trudu sprawdzić, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy biura nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w w tej chwili w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące wskaże nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Liczby nie kłamią – przeszło 95% Odbiorców szuka priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, aby mieć je pod ręką. Trzeba uczynić co w naszej mocy, aby odszukali właśnie naszą firmę, bo ponad 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w późniejszym czasie, a ponad 80% korzystających z telefonów nowej generacji i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli posiadasz restaurację działającą lokalnie, bezwarunkowo powinieneś zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Podobnie jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal niezwykle ważną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy regularnie dodawać teksty i dbać o to, by publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie pomyśleć nad technikami, które będą charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Stworzenie strony w Google Moja Firma, które szerzej omówimy poniżej,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wieści o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach połączonych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących korporację – dbajmy o dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeżeli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to w takiej sytuacji wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Nade wszystko ważne będzie zrobienie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Służy ona do kreowania wizytówek spółek, które działają na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zrobić? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , że szukający, wpisujący lokalne słowa kluczowe prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest relatywnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i określonej wiedzy.

Aby dodatkowo pomnożyć swoje perspektywy na zwerbowanie lokalnych Odbiorców, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest względnie trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać należycie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Powinniśmy wejść w rolę szukającego i rozważyć, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Po tytule, wzbogacamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy na bieżąco je uaktualniać. Kolejno tworzymy dla Twojej korporacji jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej w postaci nazwy korporacji. Gdy już przejdziemy przez tamte elementy, pozostaje jedynie dobrać właściwą grafikę oraz napisać opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość mają wpływ na to, na jakiej pozycji znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli zasłużymy na większą liczbę przychylnych opinii, to wtedy łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Kontrahentów oraz kreowanie przewagi nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy przepis, na usytuowanie się w wynikach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie stron. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne bez wątpienia pomoże Ci poczynić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.