Home staging – Twoja nieruchomość zachwyci innych

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa – rodzaje i zastosowanie
24 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – zwiększ swoje szanse w sieci
5 lipca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie jest czymś o co dbamy we wielu dziedzinach życia. Pragniemy zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, kiedy ruszamy na dyskotekę, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze bazuje też home staging – czyli proces dotyczący wszystkich prac, pomagających zrobić dobre wrażenie na poszukującym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup nieruchomości, przypuszczalnie będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, zatem trzeba zadziałać w taki sposób, by obszar z oferty przedstawiał się zniewalająco. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, dlatego warto omówić problem ze specjalistami od home stagingu. Ale spokojnie – zacznijmy od tego kiedy i w jakich okolicznościach zaczęto o nim mówić.

W 1972 roku….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, posiadaczka korporacji, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Jak się okazało – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do najważniejszej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz regularnie poszukiwała sposobów, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby starannie przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszelkie należyte prace remontowe, posprzątać cały obszar i upiększyć go tak, żeby Kontrahent był oczarowany nieruchomością. Efekt? Nieruchomość została sprzedana dużo szybciej, niż ktokolwiek mógłby myśleć. Z czego to wynikało? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu oraz optycznym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie prawdopodobnego klienta jest o wiele lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz pracowała na uznanie specjalistów od mieszkań w USA, a specjalność zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z liczbami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a na pewno jest autorką ważnych treści z tej dziedziny.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w Stanach Zjednoczonych i odnalazł się również w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków Brytyjczycy nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki reality show „House Doctor”, kojarzonego z osobą Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także zrozumieli, że mogą mnóstwo zarobić gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po właściwym zadbaniu o dom.

U nas home staging pojawił się już w tym stuleciu. Wszystko przez to, że Polacy poszukiwali na rynku pracy czegoś nowego i dzięki temu powstał świeży, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, da się zauważyć zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging zmieniał się niemal codziennie, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy postanowili zarabiać na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz wypracowała konkretny model, lecz korzystający z niego musieli być przygotowanymi na kaprysy ulegającej przemianom mody.

Kiedy weźmiemy pod uwagę dzisiejsze czasy, home staging to nie są jedynie działania ulepszające urodę nieruchomości. Home staging bowiem to najzwyczajniej w świecie pójście za podstawami idei marketingu, który opiera się – zgodnie z definicją autorstwa przez Philipa Kotlera, cenionego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą przygotować atrakcyjną ofertę, która zwróci uwagę ewentualnego kupca. Już w czasach wdrażania nowatorskiej techniki przez Barbarę Schwarz było jasne, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niebagatelna w procesie home stagingu, a oferta wymuszająca uwagę jest istotnym elementem, który dopiero może nakłonić ewentualnego nabywcę do sprawdzenia domu. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu oraz codziennego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Należy pamiętać, że zrobienie odpowiednich zdjęć należy zaplanować już po właściwym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie preparowanie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Najważniejsze koncepcje Barbary Schwarz zakładały, że sporo zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na rozmieszczenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Niesamowite jest to, jak dużo osób nie pamięta o podstawowych kwestiach, takich jak posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Jedną z najgorszych rzeczy dla nas może być okropny zapach w domu – z dużą dozą prawdopodobieństwa odstraszy on Klienta.

Jeżeli pragniemy upewnić się, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej sięgnąć po fachowców z biura nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza posesja wyglądała właściwie.

Chcesz być na bieżąco ze światem nieruchomości? – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.