Marketing internetowy – zwiększ swoje szanse w sieci

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – Twoja nieruchomość zachwyci innych
29 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma i wiele więcej
15 sierpnia, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Oczywistym jest, że środowisko internetu daje nam mnóstwo możliwości w dziedzinie promocji. Wygląda to na banał, ale w w tym konkretnym przypadku znajdzie zastosowanie. Marketing internetowy to dziś potrzebna technika dla zainteresowanych wypromowaniem swojej firmy w internecie. W tym tekście omówimy czym jest marketing internetowy i jakie korzyści mogą wyniknąć z zastosowania takiej odmiany marketingu.

Żeby móc spokojnie wejść w problematykę powiązaną z marketingiem w sieci, powiedzmy sobie wpierw co to jest sam marketing. Ogrom osób stosuje ten termin zamiennie z promocją danego produktu, ale w praktyce jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to złożona strategia, która ma przynieść zyski w postaci dotarcia z nasza ofertą do możliwie jak największej grupy Odbiorców. Żeby tak się stało, musimy przywiązać wagę do wielu elementów, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. W przeciągu trwania procesu, nieodzowna jest cykliczna analiza postępów na rynku i odnoszenie się do potrzeb Odbiorców.

Marketing on-line – jak zacząć?

W nowoczesnym świecie powstała odrębna dziedzina marketingu – marketing on-line, zwany również e-marketingiem. Czemu jest tak znaczący? Przedsiębiorcy i właściciele zakładów wchodzą z działalnością do internetu, żeby zaczerpnąć korzyści z atutów internetu i odnaleźć nowych Kontrahentów. Marketing w sieci to połączenie wszystkich czynności, które kojarzymy z pospolitej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia użyjemy sieci on-line. Gdy nasze metody będą skuteczne, to sprawi, że pozycja naszej korporacji w internecie znacznie się poprawi, a nasz najważniejszy cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, idące w parze z jej pozytywnym postrzeganiem zostanie wypełniony. Głównym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu on-line jest strona www naszej spółki. Wśród podstawowych różnic między tradycyjnym marketingiem, a marketingiem on-line wyróżniamy przede wszystkim rolę Konsumenta. Nie jest ona tutaj bierna, przeciwnie, pozostaje on z nami w stałym kontakcie, poprzez m.in. przedstawianie stanowiska na temat naszego postępowania oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najważniejszych operacji, z którymi zetkniemy się przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– e-mail marketing

Opisywaliśmy już dość obszernie pozycjonowanie stron www, natomiast w tym tekście skupimy się na dwóch odmianach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dać sporo korzyści.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta branża e-marketingu może być szczególnie opłacalna, jeśli naszym celem jest znalezienie nowych Odbiorców, ale po pierwsze –  zbudowanie z nimi długoterminowych i opartych na wierności relacji. Jak to osiągnąć?

Content marketing bazuje w największym stopniu na wydawaniu w sieci treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednostronny komunikat reklamowy, ale o wywołanie emocji u Nabywcy, który zechce pozostać z naszą marką na zawsze. Oczywistym jest, że sporo zależy tutaj od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Zawartość powinna być przystosowana do jej zamiłowań, obyczajów oraz co także istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing możemy „podać” w różnych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma naturalnie znaczenie, lecz znacznie większą wagę winniśmy przywiązywać do poziomu wstawianych przez nas treści. Jeśli Google uzna je za wartościowe, to wtedy zwiększy to nasze widoki na bycie wyżej w rezultatach wyszukiwania. Przypilnujmy tego, żeby treści były autorskie i nieszablonowe. Jak z kawałka tekstu o content marketingu – najważniejsza będzie wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czym jest?

Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest biegła w szukanej specjalności, tudzież jest uwielbiana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w Social Media, potrafi silnie oddziaływać na potencjalnych Nabywców. W wyborze influencera musimy się kierować branżą, w której działamy. Gdy chcemy promować sklep odzieżowy, wtedy świetnym pomysłem wydaje się wynajęcie influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.

W odnalezieniu przydatnego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Trzeba pamiętać o tym, aby przed zaangażowaniem influencera do promowania Twojej spółki, klarownie ustalić cele i zastanowi się jaki budżet możesz na poświęcić na wynajęcie influencera. Wynajęcie influencera musi być składnikiem większej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Moc korzyści, ale również mnóstwo pracy do zrealizowania, jeśli nasze działania ma przynieść profity. Nasze działania winny być starannie uporządkowane, a później przez cały czas musimy odpowiadać na zmiany w modzie.

Więcej informacji o marketingu internetowym – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.